پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230128
پيشرفت هاي ساخت واکسن کرونا در جهان
تاریخ انتشار : 1399/02/06 09:42:04
نمایش : 1886
بيش از دو ماه از همه گيري ويروس کرونا در اکثر کشورهاي جهان مي‌گذرد و همين موضوع منجر به رقم خوردن زندگي روزمره به شکل ديگري شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيش از دو ماه از همه گيري ويروس کرونا در اکثر کشورهاي جهان مي‌گذرد و همين موضوع منجر به رقم خوردن زندگي روزمره به شکل ديگري شده است. 
 
اخبار بين الملل-تاکنون چند ميليون نفر به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند و صدها هزار نفر  نيز در اثر اين بيماري جان خود را از دست داده‌اند؛ بيش از ۱۸۰ کشور جهان با بيماري کوويد ۱۹ دست و پنجه نرم مي‌کند و ده‌ها هزار نفر از کادر درمان در سراسر جهان در اثر اين ويروس جان خود را از دست داده‌اند.
 
هر چند روز يک بار نيز اطلاعات موجود درباره اين ويروس بسيار مسري بروزرساني مي‌شود و سازمان جهاني بهداشت طي بيانيه‌هاي مختلف ابعاد جديدي از آن را به اطلاع عموم مي‌رساند. 
 
در همين راستا، مدارس، دانشگاه‌ها و بسياري از اداره‌ها و مشاغل براي کنترل همه گيري تعطيل شده‌اند و هنوز هيچ اطلاع دقيقي از بازگشايي دوباره آنها در دسترس نيست. 
 
بسياري از افراد خود را قرنطينه کرده تا با کمک روش پيشگيري به کاهش آمار صعودي مبتلايان به ويروس کرونا کمک کنند و زندگي خود را بسيار متفاوت‌ از‌ آنچه که پيش‌بيني مي‌شد، جلو مي‌برند. 
 
آمارها حکايت از ‌آن دارد، تاکنون دو ميليون و ۶۳۷ هزار و ۷۹۰ نفر به اين ويروس مبتلا شده‌اند و از اين ميان ۱۸۴ هزار و ۲۳۰ نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند.
 
اسپانيا، ايتاليا، فرانسه، آلمان و انگليس از کشورهايي هستند که پس از آمريکا بيشترين آمار مبتلايان به کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
شرکت‌ها و سازمان‌هاي مختلف در تلاش هستند با ساخت واکسن يا تست دارو بتوانند به کنترل اين بيماري و  جلوگيري از  شيوع بيشتر آن کمک کنند. 
 
در اين گزارش به تلاش‌هايي که براي ساخت واکسن کوويد ۱۹ صورت گرفته اشاره مي‌کنيم: 
 
* ۷۸ طرح براي توليد واکسن
 
حدود دو هفته پيش ژورنال نيچر از ۷۸ طرح براي توليد واکسن در کشورهاي گوناگون جهان خبر داد و يادآور شد ۳۷ واکسن ديگر هم مراحل ابتدايي توليد را مي‌گذرانند.
 
به طور کلي، از ۸ آوريل ۲۰۲۰، چشم انداز جهاني تحقيق و توسعه واکسن COVID-۱۹ شامل ۱۱۵ کانديد واکسن است که از اين تعداد ۷۸ مورد تأييد شده و ۳۷ مورد تأييد نشده است؛ از ۷۸ پروژه فعال تأييد شده، ۷۳ مورد در حال حاضر در مراحل اکتشافي يا باليني هستند.
 
* آزمايش باليني يک واکسن در آمريکا
 
روزنامه انگليسي ديلي‌ميل نوشته است: شرکت داروسازي مودرنا (Moderna) ماه گذشته واکسني را توسعه داد که به آزمايش باليني نيز رسيد؛ اين واکسن با عنوان «mRNA-1273» شناخته مي‌شود و شرکت سازنده آن مرحله آزمايش بر موش‌‌ها را حذف کرده و با روشي استثنايي که جزئياتش محرمانه باقي مانده، روند ساخت واکسن را شتاب داده است.
 
واکسن مذکور، واکسن مشترک شرکت داروساز آمريکايي Inovio و شرکت داروسازي مودرنا است.
 
* تست واکسن دانشگاه آکسفورد آغاز شد 
 
وب سايت تلگراف نيز نوشته است: محققان دانشگاه آکسفورد مي‌گويند در حال توليد واکسني هستند که علي رغم اينکه آزمايشات اثر بخشي آن براي بهبود بيماران مبتلا به «کوويد-۱۹» در جريان است، تا ماه سپتامبر يک ميليون نمونه از آن آماده خواهد شد.
 
 فراخواني براي داوطلبان شرکت در نخستين  آزمايشات انساني براي واکسن ويروس کرونا جديد در انگليس انجام شده و از روز ۵ شنبه آزمايش اين واکسن آغاز شده است.
 
کارشناسان باور دارند، واکسن بهترين راه براي ضرب و شتم ويروس در طولاني مدت خواهد بود؛ واکسني که دانشمندان دانشگاه آکسفورد در حال توسعه آن هستند، سيستم ايمني بدن را آموزش مي دهد تا مانع گسترش يک بيماري از جمله کوويد-۱۹ شود.
 
* چين هم واکسن مي‌سازد
 
طبق گفته خبرگزاري رسمي چين، به دنبال اعلام برخي کشورها مبني بر آزمايش واکسن کرونا روي داوطلبان، چين هم اعلام کرد واکسن ساخت داخل را روي چند داوطلب آزمايش کرده است.
 
متخصصان آکادمي علوم نظامي چين و شرکت فني بيولوژيک «کانسينو» هنگ کنگ اين واکسن را روي ۱۰۸ داوطلب ۱۸ تا ۶۰ ساله در شهر ووهان آزمايش کرده‌اند.
 
شرکت داروسازي کانسينو در بيانيه‌اي با اشاره به اينکه آزمايشات از اين ماه آغاز مي‌شود و تا پايان سال ادامه مي‌يابد اعلام کرد: «واکسن با موفقيت روي حيوانات آزمايش شده است به طوري در حيوانات در برابر ويروس کرونا ايمني ايجاد کرده است».
 
واکسن‌هاي غير فعال ساخته شده توسط محققان چيني براي COVID-19 بر روي ماکاک‌ها و ساير گزينه‌هاي غير انساني مانند موش‌ها مؤثر و ايمن هستند.
 
محققان از طريق آناليز سيستماتيک علائم باليني، خون شناسي و شاخص‌هاي بيوشيميايي در ماکاک‌ها نتيجه گرفتند که واکسن ايمن است؛ نه تقويت عفونت و نه تشديد ضعف سيستم ايمني در مطالعات مشاهده نشده است.
 
* آزمايش باليني يک واکسن ويروس کرونا در‌ آلمان
 
دويچه وله نوشت: وزير بهداشت آلمان اعلام کرد: نخستين آزمايش باليني يک واکسن براي ويروس کرونا تا قبل از پايان ماه آوريل آغاز مي‌شود.
 
انستيتوپل ارليش (PEI)، سازمان قانونگذاري که به توسعه و مجوزدهي واکسن‌ها در آلمان کمک مي‌کند، اجازه آزمايش باليني واکسن BNT۱۶۲b۱ را براي مقابله با ويروس SARS-CoV-۲ صادر کرده است.
 
واکسن مذکور توسط اوگور شاهين (Ugur Sahin) محقق حوزه سرطان و ايمونولوژيست با همکاري تيمش در شرکت داروسازي BioNTech ساخته شده است. اين واکسن براساس تحقيقات قبلي شاهين درباره سرطان و ايمونولوژي توسعه يافته است.
 
* داروي روماتيسم براي درمان کرونا آزمايش مي‌شود
 
روزنامه ديلي‌ميل نوشت: صدها نفر از بيماران مبتلا به  ويروس کرونا در بزرگ‌ترين آزمايش دنيا در انگليس، داروي توسيليزومب دريافت کردند.
 
توسيليزومب، يک داروي سرکوب‌کننده سيستم ايمني است که بيشتر در درمان روماتيسم مفصلي و آرتريت ايديوپاتيک گسترده جوانان (نوعي آرتريت شديد در کودکان) استفاده مي‌شود.
 
توسيليزومب که با عنوان RoActemra يا Actemra فروخته مي‌شود، در انگليس به ليست داروهايي اضافه شده که قرار است نتيجه آن براي درمان کرونا مورد تحليل قرار بگيرد.
 
اميد است که اين دارو بتواند به بهبود وضعيت ريه‌ها در بيماران مبتلا به کوويد ۱۹ کمک کند؛ وزارت بهداشت انگليس در حال حاضر از ۶ هزار نفر براي انجام اين پژوهش کمک گرفته و قرار است آنها به مدت ۵ هفته تحت نظر باشند.
 
* رويکرد فرانسه براي يافتن درمان کرونا؛ آزمايش واکسن سرخک
 
بيزنس‌اينسايدر نوشت: انستيتوپاستور فرانسه سعي دارد با استفاده از يک نسخه اصلاح شده از واکسن سرخک، بدن انسان را وادار کند در برابر ويروس کوويد ۱۹ پادتن بسازد.
 
ويروس شناسان در انستيتوي پاستور فرانسه از واکسن اصلاح شده سرخک براي فريب بدن در توليد آنتي بادي بر عليه کروناويروس جديد استفاده مي‌کنند.
 
اين موسسه براي تأمين بودجه تحقيقات باليني در مورد واکسن اين ويروس، ۴.۹ ميليون دلار کمک مالي اوليه دريافت کرده است.
 
فردريک تانژي ويروس شناس و مدير آزمايشگاه نوآوري واکسن در انستيتو پاستور فرانسه باور دارد، ايمن‌سازي يکي از مؤثرترين روش‌ها براي مقابله با شيوه ويروس کرونا است.
 
* هند براي مقابله با کرونا واکسن آزمايش مي‌کند
 
هندوستان‌تايمز نيز نوشت: دانشمندان هندي در حال آزمايش يک واکسن چند منظوره براي تقويت سيستم ايمني و مقابله با ويروس کرونا هستند.
 
شکار مانده، رئيس سازمان کل کنترل دارويي هند با بيان اينکه اين واکسن ‍‍‍‍‍‍‍‍ قبل از اين براي درمان جذام مورد استفاده قرار مي‌گرفت افزود: با تاييد سازمان کل کنترل دارويي هند، ما آزمايش‌ها بر روي واکسن «ام دابليو» که پيش از اين در درمان جذام موفق بوده است را آغاز کرده‌ايم.
 
دبيرکل شوراي تحقيقات علمي و صنعتي (CSIR) هند نيز گفت: اين موسسه در حال حاضر در حال آزمايش مايکوباکتريوم واکسن «ام دابليو» است تا تأثير آن بر روي بيماري کوويد ۱۹ را بررسي کند.
 
اين واکسن تقويت کننده سيستم ايمني بدن است و براي ويروس کرونا مورد آزمايش قرار مي‌گيرد. 
 
* داروي ايدز و مالاريا براي درمان کرونا آزمايش مي‌شود
 
بيمارستان ها در استراليا و نيوزلند در طرحي آزمايشي از داروهاي مقابله با HIV و مالاريا براي درمان بيماران مبتلا به ويروس کرونا استفاده مي‌کنند.
 
اين داروها به عنوان بخشي از نخستين کارآزمايي باليني بزرگ استراليا، بر روي بيماران مبتلا به کرونا ويروس تست خواهد شد.
 
بيماران آلوده به ويروس کرونا در بيمارستان رويال ملبورن و بيمارستان رويال بريزبن و زنان نخستين افرادي هستند که براي اين کارآزمايي تحت آزمايش قرار گرفتند.
 
اين طرح باليني «ASCOT» نام گرفته و طي آن  ۲ هزار بيمار از بيش از ۷۰ بيمارستان استراليايي و ۱۲ بيمارستان نيوزلندي شرکت مي کنند. به اين بيماران دارويLopinavir/ritonavir  و هيدروکسي کلوروکين داده مي شود.
 
* داروي «رمديسيوير» روي مبتلايان کرونا جواب مثبت داد
 
يک روزنامه انگليسي نيز نوشته است: گزارش کارآزمايي داروي ضد ويروس «Remdesivir» بهبودي سريع براي بيماران بدحال مبتلا به ويروس کرونا را به ارمغان آورد. 
 
اين دارو و تأثير آن بر ويروس MERS قبلا مورد مطالعه قرار گرفته است و مطالعات جديد نشان مي‌دهد در جلوگيري از تکثير ويروس جديد کرونا نيز موثر است.
 
دانشگاه شيکاگو اين دارو را روي ۱۲۵ بيمار مبتلا به کوويد ۱۹ که همگي در بيمارستان بستري بودند تست کرد؛ ۱۱۳ نفر از اين افراد به طور شديدي به اين بيماري مبتلا بودند که درنهايت بهبود يافتند.
 
بيماران روزانه تزريق رمسيدوير داشتند و بيشتر علائم در يک هفته کاهش مي‌يافت و حالا اميد به درمان رو به افزايش است.
 
داروي remdesivir در سال ۲۰۱۴ ميلادي براي مقابله با ابولا ساخته شد. مطالعات جديد نشان مي‌دهد remdesivir يک مهارکننده قوي براي پليمراز ويروس کروناست. پليمراز آنزيمي است که زنجيره‌هاي بلند پليمري يا اسيدهاي نوکلئيک را سنتر مي‌کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html